Khamis, 19 Februari 2009

Sabar Lebih Baik Dari Merungut

Salam Hormat Dari Saya Kepada Pembaca Yg Budiman,

Hari ini topik utama adalah sabar,jadi saya nak sentuh sedikit bab sabar ni,

Cerita nya begini..hari ini saya buat kerja yg dah lama saya xbuat,iaitu wayering,disebabkan ada orang panggil minta tolong buat kan jadi saya tak tolak rezeki,
lagi pun yang nak wayering tu adalah surau berdekatan kediaman saya,sambil saya cari rezeki dapat la buat amalan skit kan?

Perkataan sabar itu bermula apabila pekerja saya itu tidak tahu apa2 pasal wayering,
kalau ikut kan hati memang cutter,hemmer dah melekat kat kat kepala dia,nasib baik la pekerja saya itu adik saya sendiri(buat kejut orang jer kan? xD)bersabar kan bagus xD,lagi pun sabar itu mendidik kita menjadi hamba allah yang berfikiran sebab kalau tidak ada fikiran itu binatang,kerana binatang cuma ada nafsu semata-mata(kan allah cipta manusia berakal fikiran),nak cerita panjang2 pun magrib dah panjang nak mandi dan solat dulu..

Fikir-fikirkan lah sahabat yang saya hormati

Terima Kasih Membaca Dari "Affan"

6 ulasan:

  1. sabar tu memang la mende yang elok~~~ tapi kalo da sepoloh kali cakap pon tak paham2 ni la yang jd hilang sabar...hehehe.

    BalasPadam
  2. yer la kalau terlampau jujur pun kena pijak gak kan..jd pandai2 la pk..
    hak diri sendiri mesti sume orang tahu kan?
    sabar bertempat,xkan sampai org nk bunuh pun kena sabar lg?

    fikir2kan lah sahabat

    gud luck!

    BalasPadam
  3. kalo sumer org sabar mesti aman dunia ni.. :)salam ziarah..

    BalasPadam
  4. thx akak lusya...

    affan setuju sangat ngan cara akak

    BalasPadam
  5. dgn adik beradik mmg kena sentiasa bersabar.....kalau x gaduh je la kerjanya..ada saja yang x kena.

    BalasPadam
  6. sy amat respek dgn org yg sbr...sbb sy ni kdg2 je blh thn sbr..tp kalau dgn adik sendiri sng je sbr tu hilang.. :-p

    BalasPadam